Buscar

Páginas

Menonton time~~

Sejak 2,3 ari kebelakangan ni, aku dapat inspirasi dari sebuah blog ni. Menjadi silent reader blog dia dah macam hobi. Blog budak ni aku kira sangat menarik dan dia banyak gila followers. Tapi itu dia...blog aku hanya untuk kengkawan je xnak share ngan orang len...hehehe;p. Walau bagaimana pun aku nak terima kasih kat dia sebab bagi aku banyak ilham untuk men 'hapdate' blog aku ni..;)

~~~~~~~~~~~
Sambil2 baca dengar la lagu ni,Soundtrack Hannah Montenan..aku suka..hehe;)




So, alkisahnya arini aku nye misi adalah tido sepanjang ari...tapi misi aku bertukar kepada "Menonton sepanjang ari"~~Oh...heaven!!!

Selepas bersahur macam biasa la aku akan online check FB dlu..sementara nk tunggu solat subuh...hehe(hobi)...pastu aku akan mengadap blog budak ni smpai kul 8.Pastu mata aku akan ngantuk then aku tido.Cuti2 ni sangat la best klu bermalas-malasan camni...sangat best;)
Pas jaga mula la aktiviti menonton sepanjang ari...sukanyaaaaaa....^^

tetiba minat gilak kat Liam Neelson ni....aksi dia memang macho abis;p

First movie yang aku tengok "Taken". Cita ni memang membuatkan urat2 mata aku yg mula nak tdo tu xjadi dan mata aku terus melekat kat screen tu tanpa berkedip2(sound effect skit;p). Cita dia mengenai kasih seorang ayah pada anak perempuan dia. Dipendekkan cita, anak perempuan dia diculik di Paris dan si ayah ni dari LA terus ke Paris untuk cari anak dia. Tapi memang salah orang la penculik ni....filem aksi camni memang aku minat sangat ditambah pulak ngan pasal kasih seorang bapa ni memang membuatkan hati aku tersentuh. Aksi2 dalam cita ni memang best la...tetiba aku membayangkan kalau la aku yang dok kat tempat anak dia mesti ayah aku pun macam tu. Mula la terkenang perkara2 yang ayah aku penah buat untuk aku..memang x terbalas rasanya...tetiba rasa sayu....sob...sob...;(



Abis je cita tu, bersambung plak tengok cita CSI. Bab cita CSI ni aku memang tersangat2 suka...CSI:Miami,CSI:NY dan CSI:Vegas..tiga2 aku suka..tapi sekarang ni tengah gila ngan siri CSI:Miami. Cita yang aku tengok kali ni berkenaan dengan seorang pelukis gila yg terlalu taksub. Terlalu ingin mendapat pengiktirafan sampai sanggup membunuh dengan alasan seni...GILA!!!



Pas filem2 aksi mai plak filem yang slow skit..genre apa xtau plak aku..tapi ada skit mengenai kekeluargaan dan cinta. Cita "Hannah montena"..cita ni menarik jugak..aku suka tengok hero dalam cita ni...kiut..tudia gatai dh...hahaha.;p...walaupun cita ni x tunjuk sangat hal percintaan depa ni tapi aku rasa time kuar nek kuda ngan gi mandi air terjun tu sweet dan ditambah ngan reban yang comel tu...;))


Ni drama so xde poster...so aku amik je la pic si Aaron ni..satgi ada org yg x kenal plak kn...;p

Last skali, bru la nk tgk cita melayu...mak aku slalu marah sebabnya aku suka tengok cita omputih melayu xmau langsung.Actually aku bukan x suka tengok cita melayu langsung tapi bergantung kat cita tu la...klu best aku tengok pe...dah kalu merepek je yang lebih memang aku suka la.Tapi cita petang tadi membuatkan aku x berkelip2 gak la punya tengok.Cita "Santau Keramat"..aku x pasti aku suka tengok Aaron Aziz ke cita tu...muhaahahahaha;p
Cita ni mengenai Najmi(Aaron) yang disantau. Cita ni nak menunjukkan dia mencari orang yang dia penah wat silap untuk tarik balik santau yang diorang hantar. Orang2 ni mungkin yang dia penah sakitkan ati or dia penah wat 'taik' kat depa. Cita melayu satu je aku kurang berkenan..last2 punya dok cari rupanya suma berkomplot..dari dreba teksi,doktor,bomoh,x-gf,kawan baik suma terlibat...hampeh betoi...tp cita dia not bad la...ada la moral story yang dia nk habaq tu.Jangan kita sakitkan ati orang len ataupun menganayai orang sebabnya kita xtau hati orang ni macam mana...mintak dijauhkan la....

Ok,cukup dlu cita sampai sini dlu...pasni aku nk rajin2 hapdate blog...bru la meriah blog aku...kiki;p

p/s:Arini aku masak sambal sotong + air belimbing..(motif...muahahahha;p)




0 Kata-kata hikmat: