Buscar

Páginas

Tudung oh Tudung.....


Assalamualaikum dan hai kwn2 semua...
Mulai arini kata ganti diri dalam blog ni dari 'Aku' akan ditukar kepada 'Saya' supaya lebih sopan dan feminin...(ewah..;p)tetapi kepada org2 yg Aku tak perlu sopan as usual Serol dan RMS (bkn nama sebenar)....geli+melogai nk sopan2 ngn depa2 ni...muhahahhahaha(gelak...jahat;p)

Phewwww....dh seminggu tak update kan....ye la kenkangan masa yg meyesakkan(hahahha...propa ja ni;p)...minggu lepas saya amik cuti 2 ari..ni adalah sebab2 kena menghadiri exam mpsp utk position Pegawai IT ngn Penolong Pegawai IT.... kesimpulannya exam ni sgt dasyat la sbb nya tak sangka lgsung nk kuar soklan2 camtu...dh mcm final exam dh rs...dh la tinggalkan dunia U ni dh 3 tahun lbh kot....mau berkarat otak dok nk memikir...exam dlu masa 3 jam bleh la korek2 blk mana yg igt ni sejam mau yg karat makin karat....tp apa pn tawakal...utk pegawai tu mmg 'langsi' dh rs...tp yg penolong tu ok skit kot sbb exam tu ari berikutnya so sempat la study skit2...apa2 pn keputusan saya redha je la...tp ni bkn main entry yg saya nk cite utk ari ni...selingan je ni...hihi;p

Entry kali ni nk cite psl tudung..untuk yg sedia kenal saya of course tau kn,saya suka mencuba pelbagai jenis tudung...tp itu bkn la bermakna saya ada 3 almari tudung kan...hahha...mmg betul saya suka mencuba dan membeli pelbagai jenis fesyen tudung TETAPI harus ditekan kan di sini saya tidak membeli dalam kuantiti yang banyak sbb akan akhirnya saya tetap memilih tudung bawal...WHY???....klu pegi keje saya lebih suka pkai tudung bawal sebab suasana tempat keje sini lebih selesa pkai tudung fesyen ini...dan kadang2 pkai tudung yg jenis ariani(harap maklum bkn brand ariani..tp jenis je;p)...sbb nya senang dan mudah...kang pkai yg shawl2 tu jenuh nk membelit pas dh ptg nk solat apa suma...sshkan diri je...;)

So baru2 ni, saya telah membeli tudung Fareeda, suma ini gara2 seorang guru yg di pggl Akak Hasnah ( weols kamcing+sekepala=gila2). Baru2 ni dia sangat obses yg tudung fareeda di sebabkan gejala Zalia dari drama Asmara. Disebabkan slalu sgt dia bercerita saya pn google la fareeda ni dan akhirnya terjumpa Fareeda Facebook. So trus la add fren. Bila dh jd fren ni ari2 ada la update nye dan kebetulan pulak diorg wat promosi...sblom ni tgk rs cm tak mampu je beli nya...harga dia bleh tahan dlm RM150 ke atas...amboiii terkedu melihat sambil air liur meleleh2...hahhaha;p..tp telah DITEGUR (benda yg wajib pn berkira nk beli.......huh...SENTAP!!). Ari2 tgk mcm2 jenis kuar lagi la meleleh air liur nye smpai berpinar2 mata dek terkena panahan tudung2 tu..(mood tergoda...hahhaha;p). dan yang paling best hanya terdapat beberapa cawangan je...dan nasib mmg menyebelahi bila stokis dia ada kt permatang pauh...huh dh dkt sangat dh...tambahan lagi bila akak tu beria2 ...bertambah berkobar2 keinginan utk membeli tu.

Oleh itu, ari ahad lepas, sblom memecut ngn jonny ke landmark kulim utk menonton Transformer(betoi kata hg razie...big cinema xbest...spek dia berat), saya terlebih dahulu memecut ke permatang pauh...dan hasilnya begini la akhirnya...

Ini saya punya, sebijik camni....tp jgn la byg muka sy cm dia...huh sungguh jauh terkebelakang.. tudung fareeda ni best sebb rekaan dia mcm ariani tp bleh belit2 mcm shawl. So untuk saya yg gemarkan kedua2 jenis tudung ini maka Fareeda la yg paling tepat iaitu mempunyai kedua2 kombinasi tersebut dan sememangnya sangat senang utk dipakai. Masih tercari2 baju yg sesuai utk dipkai dgn tudung ni bru la match kan...sapa2 ada cadangan ke??




Yang ini tudung akak tu, sangat cun kan orang+ tudung tu...both sgt cantik tertarik and the boomm...hihihi;). tapi tudung untuk akak ni ada sedikit beza dimana awning dia tu kaler merah dan bahagian belakang pn merah tp still sama bahagian depan iaitu bunga2 merah dan background hitam...sweet je..


P/S: Rasa mcm nk pegi kenduri sambut posa RMS la....dia kn ke dh bli DSLR nikon bru...so mesti kena jd tumpuan lensa camera dia kn...(memandangkan dia artis dh senja mesti la kena ada yg hot dan fresh kt situ....(Sila muntah ayat perasan ni;p)hahhaha...propa;p;p;p

7 Kata-kata hikmat:

yuvia iroga

haa.. 2 dia. sudah muncul kembali.. hehehehe... lm btol senyap..

~~MiNaMi a.k.a IejAm~~

hahaha...amboi...pantas nya yana..;p

yuvia iroga

yes.. dok tunggu new pos la.. 2 yg pantas..

NoName

ni apa ni duk kutuk2 aku lak. jgn nanti pakai tudung "fesyen" baru smp terbelit mgalahkan mumia. hahahahaa..

~~MiNaMi a.k.a IejAm~~

Yana: owh dok tggu new post ka....tetiba perasan mcm retis plak org tertggu post bru...hahhaha;p(muntah;p)

rms:hahahaha...bkn kutuk tetapi bgitau fakta...hahahhaha;p

Mrs Fingers

hyuyoooo mahai wooo tudung fareeda ni...tk mampu mak nk pakai...

~~MiNaMi a.k.a IejAm~~

mmg mhl pn..tp teringin beli la jgk satu dua pn....kang kempunan...hehehe