Buscar

Páginas

Bulan Syaaban~~

Hari ni dah 1 syaaban..ada lg sebulan sebelum datang nya bulan ramadahan..td pi wat research skit cr maksud syaaban ni..ni la hasil yg aku dpt:

"Syaaban ertinya berpecah atau bercerai-berai. Dinamakan demikian kerana orang-orang Arab pada bulan tersebut bertempiaran ke mana-mana tempat untuk mencari air, setengahnya mengatakan bahawa mereka mencari air itu di gua-gua"

bru aku tau maksud syaaban ni...ish2 bru aku tau nama disebalik perkataan syaaban tu..
org kata la...bulan syaaban ni elok juga puasa...then aku jmpa la amalan2 di bulan syaaban spt ini:

1. memperbanyakkan puasa sunat --> aku puasa arini...dah buat ni...
2. banyakkan berzikir,doa dan selawat atas nabi --> ni malam ni aku nk wat lbh skit dr ari2 biasa...
3. bertaubat --> ha yg ni...td bru ja dok mengutuk razie...ish2...astafirullah.. kena taubat ni...

Byk benda yg kita xtau,klu x dicari...

0 Kata-kata hikmat: