Buscar

Páginas

mee sotong~~

kemarin aku ada meeting yg panjang...bos trun dr kl...mcm2 isu la yg di bincangkan.abis meeting dh kul 6.30 ptg.masa tu perut pn dok berirama sakan...last2 opismate ajak pi mkn mee sotong kt padang kota..rasa teruja la jgk sbb org kata sedap..dok dgr ja jd teringin la kn...

Dalam bayangan ni mmg dok nampak sotong bulat2 dok bersalut ngan mee tu...tau2 ja la imaginasi aku ni tggi kn...so aku order la mee goreng sotong dgn air kelapa shake...ni suggestion kwn aku la yg penah mkn tu...

Air kelapa shake mmg sedap la..air kelapa yg di shake n letak ais cream vanila...mmg best...smbil tu tggu la mee sotong yg femes sgt tu kn...

dlm 15 minit tgu mee sotong pn tiba....thekejut aku tgk...tp lupa plak nk snap..klu x bleh letak dlm ni...yg dikata mee sotong tu rupanya...megoreng pastu dia letak sambal sotong kering atas tu selonggok...aiya...berkecai aku nya bayangan indah mengenai mee sotong yg bulat2 tu...

Ntah la ni pdpt aku....mee sotong tu xde la sedap mana pn...dan yg x bleh tahan nya...ms nk gi bayar...pegi la kt kedai dia tu...ya Allah...tuhan ja yg tau....dapur dia masyaAllah...membuatkn mee2 tu nk terloncat2 nk kuar dr tekak aku yg tetiba rs semacam...aku bkn nk burukkan kedai ni...tp cadangan aku adalah...klu bleh jgn la lambak sisa2 mee dr kuali tu kt atas dapur tu....melogai tekak aku tgk...kwn aku siap kata kt aku....ijam kak rs lenkali xnak mkn kt sni dh...tgk la tu...aku ckp kt dia...kak stop...jgn ckp...sbb ms tu aku cuba padam memori bahawa aku telah mkn mee sotong kt situ....dasyat sggh aku rasa....aku rs tu je la kot kali terakhir aku mkn kt situ....

0 Kata-kata hikmat: