Buscar

Páginas

Bercuti di JayBee....

Happy new year..walaupun lama tp 'Better late than never kn;)'

Lama bebonar tak update blog ni..last raya thn lps...berbulan2...

Suma (serol+razie+nae) dh memarah sbb nya aku tak meng'hupdate' blog dgn begitu lamanya...kata nya..."cik minami x reti2 ke nk update blog...dh berlumut tgk"..oklah atas permintaan ramai aku pn update la...hihi(ala2 diva gitu-serol ngajaq;p)

So, untuk tahun baru ni cita yang paling terbaru adalah percutian aku ke JB,Johor melawat kakak aku(ida)...seperti biasa pemergian aku penuh spekulasi dan propaganda media yang mengatakan aku kawin lari la...jumpa BF singapore la(serol yg kata ni;p)..dh x glamer la..(razie yg kata ni-dia JELES sebenarnya...hahaha;p)

ni si yana punya keja...

So, nk cita la skit perjalanan ke JB tu camana...aku p naik AirAsia yg kebetulan nya murah sbb ada promosi..FYI...dis my 1st time ni flight..agak teruja jgk;)..pegi ke Bayan Lepas dihantar oleh mak ngn ayah aku...so OTW tu ada kejadian polis menahan sebuah keta ni...kes apa aku pn xtau...speed track kot...aku suka tgk keta polis tu je sbb kete EVO...;p

tangan mengedik nk snap pic keta polis ni;p

Setibanya kt airport BL, aku bkn nye reti sgt pn..al-maklum la 1st time nk naik flight...pi sana pi sini...kot nk tny mcm2 orang kata jakun plak kn...so berpandukan sign board tu aku p ke kaunter,then check in dh lepas check in p plak departure hall...owh mcm2 betoi rupanya proses sblom bleh naik flight ni..tunggu dlm hall tu punya la lama....(ni kes takut kena tgl flight...hahah;p)..paling lawak nk naik airasia ni kena beratur smpai la msk ke perut flight..

Cite keadaan dlm flight tu kn...aku sgt kesian pd org yg mempunyai saiz europe mesti mcm daging penyet...hahaha;p....aku saiz asia tadak hal nya...sepa aku ckp cmtu????ni kerana airasia seatnya sgt kecik okay...diulang..KECIK...sapa kaki tlbh pjg tu mmg azab la klu perjalanan lama..nasib bek PEN-JB amik masa 1jam(pembetulan;p) ja...tp azab la jgk...okay..berbalik pd si kaki pjg...for sure kepala lutut kena seat depan n muat2...ulang skali lg..MUAT2...aku jgk untung lutut langsung x bertemu seat dpn...tp seat nya sgt x selesa sbb kena menegak ja...nk tdo pn x bleh...

Aku bertolak dlm kul 5,lbh kurang kul 6 cmtu smpai la aku kt Senai airport..Suasana agak lengang x mcm airport BL..sesungguh nya sesak ngn manusia..so aku gi singgah surau dlu sblom tu sempat lg dok snap bagai..sambil tggu kak aku dtg amin...hahaha;p(pic2 perasan sdiri biasa la....;p;p)

hulamak...mcm cover album plak rs....(*pengsan bertubi2..haha;p*)

Aku kt JB selama 4 ari 3 mlm....sesampai je umah kak aku dh mlm...perut pn lapar so melantak dlu kt kedai dpn flat dia tu...rs bleh la..xdak la sedap sgt...tp x bleh blah pn x jgk..so-so je la...then mlm tu kak aku sruh aku msk kari.then keesokan pagi nya...dengan semangat yg jitu p la kedai dpn yg jual ikan dan sayur....perati ikan2 xdak yg best utk di buat kari..so akhirnya aku amik ikan sardin je la..tu je pn..xkan nk amik ikan merah yg kecik tu..ish x penah pn mak aku wat kari guna ikan tu...so sardin pn sardin la...janji kari..utk ikan goreng aku beli ikan mata besar tu..ada org pgl ikan uji rashid..(pelik kebonar..besar sgt ke mata si uji rashid tu???;p)..aku pn msk la sorang2 memandangkan kak aku ngn kwn dia pegi keja...aku suka msk time org xde..sorang2 pn xpe..xde orang nk sibuk itu ini dlm dapur kacau konsentrasi aku je....konon!!!haha;p...menu ari tu..kari,ikn goreng,syur kubis panjang goreng dan air asam tomato..ckp la kn 3 org mkn...dlm kul 1 lbh tetiba kak aku blk...igt dia x blk..so dia nk mkn la nasi...dia tny nasi mana...adoiiiiiii......suma dh msk blah plak aku lupa nk msk nasi...ada ke ptt...mau klu kawin ni...laki blk nk mkn nasi...lauk msk dh nasi x msk lg abis aku...mau plak dpt hat baran..lg naya...haha;p...

ni la rupanya gulai yg aku msk...BTW..kak aku ckp sedap...muahaha..mesti la tgk la sapa yg msk..(*riak*;p)

Selama kt sana, ujan je memanjang..musim ujan sebelah selatan...so kak aku janji nk bwk aku kuar p Danga Bay la..apa la..suma tu dusta belaka..aku tertipu;(...saja wat melodrama skit..;p..kiranya aku dok umah tgk tv je la...nk kuar sorang2 takut aku..kang nnt org culik naya je...hahah;p(kesan byk tgk cerekarama;p)

Tiba la ari last kt sana....bru la nk kuar jln2 sbb dia cuti...bekpes ada ke patut menjamu aku mkn magi jer..ish2...gini la rupa magi nya..


magi ni x ckp khasiat..xdak sayur...;p

Then, mandi2 siap p la Angsana (nama mall tu)...merempit ngn kak aku tu yg x tahan...best jgk...lama x merempit...then aku shoping2 skit..beli kasut ngn brg wanita *teet*;p...ckp la kn dr x beli apa langsung.tgh jenjalan tu, kak aku kata nk bli broadband la plak...tetapi harapan nya hancur bila nama dia n aku di blacklist(kes pkai line then x abis bayar,,;p)....sian...hahaha!!

minum air coklat buble menatang apa ntah..ni my sis yg beli..

Setiap permulaan ada penghujung nya...mlm tu dh nk bertolak blk...maka tamat la cuti2 ke JB...seperti biasa sblom blk snap2 dlu...muhahaha;p(mesti pasni aku digelar ratu gila glamor;p)

pic poyos sblom nk berlepas.;)

Dengan ini aku isytiharkan kawasan berdebu dan bersawang telah siap di bersihkn dengan kemas nya...hahahha;p

p/s:so pasni xdak lg rungutan espesially dr nae+rms mengenai blog aku yg x update ni...sbb DH UPDATE!!!!!!

2 Kata-kata hikmat:

NoName

kejap... 10 minit dr PEN-JB???agak2 la beb... hg naik konkoq ka??? hahaha..

Ni 1 x cukup nak byk lagi..cepat2 p tambah...

Mrs Fingers

wakakakka hang pun perasan benda yg sama kah!!!