Buscar

Páginas

Sesuatu Perubahan~~

Lama sungguh aku tak menjengah blog ni.....ni suma gara2 kes blog aku yg jadi suci debu..konon2 nk mencuba sesuatu yg baru last2 terus putih bersih.hampir jgk aku terpikir untuk terus kuburkan saja blog ni...tapi xtau nape arini rajin plak aku godek2 dlm ni dan akhirnya...aku berjaya..blog ku kini dh 'hidup kembali'......

Syukur alhamdulillah...sori ye kengkawan telah lama x meng'hapdate' kn cita kt dlm blog yg suram ni....Selamat tahun baru!!!!mungkin dah sangat lewat memandangkan sekarang dh msk bln Februari...tp tahun baru ni byk benda yg aku belajar....tahun 2010 mungkin akan merubah serba sedikit perjalanan idup aku...

Banyak sangat benda yg terkumpul sampai xtau dari mana nk mula dan hampir lupa kesemuanya...ye la kan byk sgt yg terkumpul dan kekadang jd 'hang'...hehe dh jd komputer plak...tp xsure plak ada backup ke x...;p

Seorang kawan penah cakap..'usia bkn pengukur kematangan seseorang'....betul katanya.... usia yg meningkat ini bkn bermakna aku telah matang...tp cara pemikiran seseorang itu sebenarnya yang menujukan tahap kematangannya.....

Banyak perkara yang ingin aku lakukan dan banyak juga perkara yang ingin aku betulkan. aku seorang yang 'tidak bersungguh'.....mungkin jawapan nya YA..............banyak perkara yang aku lakukan aku x sungguh2 utk perkara itu....jadi jika aku xdpt memiliki sesuatu benda itu aku x patut salahkan orang lain atau pn pada ALLAH kerana x berikan perkara itu pada aku....sebab nya aku x layak dan x patut dapat.....orang yg lbh berusaha dan bersungguh2 lbh layak dari aku utk dapatkan perkara itu....sekarang pn aku x pasti sama ada aku layak atau tidak...tapi sesuatu yang amat PASTI....aku akn bersungguh utk mendapat sesuatu itu sehingga tiada org lain yang layak berkata aku tidak berhak untuk hal itu....

Hidup ini terlalu banyak pilihan dan kadangkala aku sering alpa dan leka sehingga salah dalam pemilihan itu....Sesuatu yang aku belajar dari seorang kawan jgn terlalu mudah untuk menilai sesuatu perkara itu dari pandangan luaran...terlalu mudah membuat kesimpulan awal...kerana kadang2 aku lupa bahawa yang pertama kali kita lihat itu x semestinnya betul dan yang terakhir kita lihat itu pula x semestinya salah.....benar atau salah bkn persolannya...pengajaran yang aku dpt utk permulaan tahun ini...jgn mudah menilai sesuatu tanpa memberi peluang kepada diri untuk kenal dan pahami hal itu....kerana apa yang disimpulkan pada mulanya xseperti yg dijangka...

Aku tidak mempunyai pengetahuan, kecuali sesungguhnya hanya apa yang KAU ajarkan padaku, KAU yang Maha Mengetahui dan Maha Bijaksana.....

3 Kata-kata hikmat:

NoName

bagus2.. welcome back..

Mrs Fingers

heheh welkam bek

~~MiNaMi a.k.a IejAm~~

hehe...join blk geng lipas ssh nk mati...mana la si rms ni cr nama bg kt geng kita...