Buscar

Páginas

Keowteow Th'ng............bertukar.......dotdot...


Kemarin berkongsi resepi ngan Nae(tipu ja tak kongsi pun..nae je yg kongsi aku tak pn;p)

Cita punya cita aku ni pun teringin la nak buat 2 resepi yang dia penah buat tu.Kebetulan plak aku posa lagi la bertambah teringin macam2..padahal klu ikutkan malas nk masak;p

Resepi yang aku decide nk buat adalah Keowteow Th'ng dan Roti Aiskrem. Rasa macam sedap ja blom buat lg tu...

So, balik ja umah trus p mandi, punya rajin klu tak aku balik keje tak mandi trus mesti nak nonton tv dlu bru mandi. tapi disebabkan perasaan yang berkobar2 untuk masak buka posa aku pn mandi then selesai trus masuk dapur..rajinya la..anak sapa ni..hahahaha;p

First, roti aiskrim...aku rajin nak wat benda ni setelah melihat di dalam peti terdapat 2 jenis aiskrim yang ayah aku beli. dah ada bahan apa lagi mula la sesi menekap roti bersama aiskrim. Ikut segala panduan lengkap yang nae bagi...comel je roti aiskrim tu..rasa pn ok...camni la hasilnya roti aiskrim aku tu...tadaaaaaaaaaa.....

rupa roti aiskrim yg siap digoreng..comel kan??;p

aiskrim di dalamnya..sungguh yammyyyy...;)

Tapi roti tu aku goreng paling last sbb taknak aiskrim dia jd cair...

Lastly, Keowteow Th'ng....Resepi yg ni sgguh menguji krebiliti masakan aku...hehehe;p..WHY?
Sila la lihat perbezaan original dan yang aku buat.....tadaaaaaaaaa...(jangan terkezut);p

spageti ting tong yg kosong yg direka oleh aku....xdak sebarang penyeri;p

Meh nk ce cita skit...ni la rupanya SPAGETI TING TONG olahan aku sdiri....maafla ye nae...kerna kami telah mngubah suai resepi asal mengikut keadaan sekeliling...ampun ya!! Sebenarnya aku mmg ada hobi mengubah suai resepi asal kepada resepi sdiri...hihi...tak kira la klu ikut buku ke or kt tv ke mesti ada bahan tambahan yang aku nk letak...TAPI dalam kes ni bkn sengaja nk ubah tapi keadaan memaksa...kenapa???

1. Keowteow yilek........tukar kepada spageti.
2.Fishball+fishket+ayam yiiileek jgk....tukar kpada nuget+crabball.
3. Daun bawang.........tak dpt nk tukar dgn apa2 sbb sayur langsung takdak cuma ada pucuk ubi ja...takkan kot kn...

Makanya begini la hasilnya dr resepi asli Keowteow Th'ng kepada 'SPAGETI TING TONG'..
FYI.....rasa nya bleh tahan sedap(angkat bakul skit;p)...walaupn pose rasa tak kurang langsung...secukup rasa la orang kata...hahahhaha;p...cuma bawang putih goreng cam terlebih skit(tp takpe untuk yang bau badan menten okay...klu tahap nepal or bangla jgn cuba okay...AMARAN BAHAYA!!)

p/s: Disebabkan terlalu lapar smpai terlupa nk masuk sambal....so igt lenkali nk wat yg original resepi bru bleh tau rasa yg sebenar cmna...

5 Kata-kata hikmat:

Mrs Fingers

ekekekke jadik jugak roti eskrem! lg 1 faktor nk jd sedap tk sedap, faktor aiskrim...kadang kalau eskrem tu tk sedap @ ckup lemak mmg kureng sedap...apa pun, tahniah berjaya buat! hahahah

~~MiNaMi a.k.a IejAm~~

hahaha...tu la...akhirnya...
mesti tkejut tgk spageti tu kn....;p

NoName

waa..pandainnya...

serol

i nak resipi aiskrim goreng.

~~MiNaMi a.k.a IejAm~~

rms:hehehe;p
serol:senang je...uols mesti bleh buat nye..