Buscar

Páginas

Ingin tingkatkan SPEED broadband anda??


Arini dgn baik ati nya nk bagi tips pasal tingkatkan speed broadband ni.memandangkan ada la 'hamba Allah' yg tersangat la risau pasal bandwidth broadband dia tu kn...so aku nk bg tips la skit..ini cara aku la kn...pestime wat benda ni tak google ok...klu tak pakcik google la yg aku cari...sbb nye GOOGLE is the best search engine ever after..sakan..bg award kt google;p

Jika anda mengalami situasi dimana..pada permulaan speed broadband anda bleh la tahan..takde la super laju..ok la..not bad takde la smpai macam siput sedut tu...tu kira tahap ok la kn...then bulan berganti bulan tetiba speed anda menjadi semakin slow akhirnya menjadi sesiput oink..oink...makanya anda perlu la ikut tips2 ni...aku sblom ni blom berkongsi lg tips2 ni ngn sesapa tp memandangkan aku mendengar pelbagai rungutan akhirnya aku share la ngan 'anda';p..untuk pengetahuan broadband aku dh msk 2 thn lbh, dibeli pada awal 2009 smpai skrg takde la mengalami tekanan perasaan disebabkan broadband lembab semacam tp klu line time tu tak bape ok tu bkn la salah broadband speed anda ye tp itu adalah line kawasan anda kurang mantap ketika itu...hehehe;p..manakan tak jadi mcm tu...klu dh area umah tu asyik dpt gprs(kaler ijau) so jgn arap la bleh dpt yg hspd(biru muda)..mmg tak la ye...

Kalau anda pakai CELCOM or MAXIS..DIGI tu aku tak sure la plak...sama ja kot..ntah...cara2 nya adalah sama..cuma yg memungkinkan ketidaksamaan adalah interface broadband tu...iye la aku punya dh lama kn....tp anda hanya perlu highlight kt term2 keywords yang dibulatkan tu je..

Tips- tips:

1. Sila klik pada View usage.


2. Pilih Set Limit.


3. Tukarkan pada 3G usage limit tu kepada berapa yg anda nak...klu mcm aku la kn...aku tambah je kosong blkg tu...lantak la nk tambah byk mana pn..lg byk lg bgus...so far setakat ni takde la effect apa2 pn. yg bleh mendatangkan kelingkupan broadband..ok je....sila la cuba...sy dh cuba..anda bila lg;p


SENANG KAN????hanya 3 langkah je....Selamat mencuba!!

Tp klu untuk pengguna broadband yg lebih latest dr yg aku ni for sure la interface dia lain...so anda hanya perlu pergi ke STATISTIC...kt situ nnt nampa ada set limit...so langkah2 still sama mcm yg kt atas...

klu cara ni tak berkesan try la tips2 ni plak...ni dpt time aku google...aku blom penah la lg buat..dgr kata akan ada la effect pd broadband apa tu aku tak sure la tahap keseriusan nya cmna...tp klu tak cuba tak tau kn...SO...terpulanglah pada anda..

Cara-caranya:

  • First, Klik Start
  • Dibahagian run,taip gpedit.msc
  • Then cari Local Computer Policy—>Administrative Templates
  • Klik Administrative Templates—> Network
  • Dari Network,double click QoS Packet scheduler
  • Lihat menu sebelah kanan dan akan jumpa Limit Reservable Bandwidth
  • Double click pada Reservable Bandwidth
  • Kemudian ubah setting dari Not Configured —> Enabled
  • Pada bahagian Options,tukar Bandwidth Limits dari 20 —> 0
  • Klik Apply,ok
  • Kemudian Restart komputer

  • ANDA BERANI???..sila la cuba..sebarang kebarangkalian tidak dijamin..(untuk kak cik2 n brader2 yg brani je)