Buscar

Páginas

OHHH....alahai la iejam oiii...


Ari selasa aritu bersamaan 15hb february aku dapat satu kol around 9.30am camtu...time tu aku tengah berhibernasi lg(takmau ngaku dok tdo...lepas subuh ngantuk yg tak tahan so aku tertido blk).So, bayangkan la tgh tdo orang kol cmne keadaan anda...dgn masih mamai antara realiti dan mimpi jawap fon...still dlm keadaan tkejut..tetiba sora plak tak kuar...ye la bru bgn kn..

Dah la siap ada on fon test..genyeh2 mata aku pn cuba menjawap...ni disebabkan post yg aku mintak tu adalah IT technical support so dia nk tny psl technical thing ni la...soklan pertama dia tny what are the cause of blue screen?aku p jawap reformat blk la kn...rupanya aku tak mendengar soklan dgn betoi sbb aku dgr mcm dia tny nk solve blue screen..then dia tny skali lg...bru la soklan dia lbh jelas(aku masih dlm khayalan..ish2)...so kali ni aku dpt menjawap dgn betul..aku ckp la..hardware or software crash@failure..soklan kedua dia tny psl VPN...virtual private Network...yg ni aku mmg xdpt nk goreng sbb aku mmg xtau;p...then dia sruh aku g intebiu pada keesokannya iaitu 16hb..Lepas ja dr tu, aku pn google la apa yg ptt kn..bru ku tahu apa itu VPN...

So,aku ni pn study la bagai kaedanya kn...takut unexpected soalan yg kuar plak nnt kn..so tiba la masa dan waktu yg ditetapkan makanya aku pn p la tempat yg dikatakan...sesampai ja kt tempat 'itu'...aku bgtau la nama interviewer aku tu...then ini jwpn nya...'No one here name ...dot..dot..'...then aku pn mula panik...tp still cover...so aku kol la blk interviwer tu...aku kol je dia rupanya company dia adalah 'INTRADECO'...tp company yg aku p serbu tu 'ADECCO'...nk dkat sama tp tak sama...ni la akibatnya tak dgr betoi2 n berat mulut nak tny dan satu lg suka membuat kesimpulan sdiri...itu la padahnya...kira nya perjalanan aku ke penang dgn tol 7.00 hinggit lg minyak keta adalah sia2...dlm keta untuk menuju rumah aku rs nk tgelak kt diri sorang2...so kesimpulannya len kali tanya betoi2 and make sure apa yg disampaikn dipahami dgn betoi...pengajaran yang bagus..
Untuk tidak lebih menyesat ke lembah yg dlm aku mintak dia send route map...maka nya janji temu seterusnya adalah ari jumaat ni...sekian saja untuk kali ni....daaa...;)

3 Kata-kata hikmat:

serol

amboi, itu la terjah x tengok tour schedule. however, goodluck for the 'next' interview...! ;)

~~MiNaMi a.k.a IejAm~~

tu la kaedahnya...ble suka terjah suka ati ni...

NoName

wakakakkaa... ijam buat lawak..