Buscar

Páginas

Cerita Hujung Minggu.....



Assalamualaikum......

Masuk ni dh 2 minggu aku jd peneman rombongan pengantin dan utk pengetahuan pengantin yg sama...why??..mai sini cheq nk story skit...minggu lepas jd peneman belah pengantin lelaki. Nak jd cite kt skola ni ada seorang kerani nama dia Khai dan seorang lg pembantu am, suma org panggil dia mak ngah...last2 jadi adik ipar sbb nya si khai ni di kenan kn oleh makngah kt adk dia. So mak ngah ni beria la ajak aku ikut rombongan so disebabkan kami agak close and aku taknak kecikkan ati org tua2 ni aku pn ok je la. FYI, belah pompuan nye kenduri kt Yan, Kedah. Agak jauh la jgk. Aku p ditemani adk dan opismate sorg lg. Tp kt sana agak kelam kabut dan aku pn tak sempat nk pose bagai..ada kt camera pengantin je la.

Berbalik kisah yang tbaru ni, sabtu lepas kenduri sebelah lelaki la plak kn...seawal jam 7 pagi aku terima mesej dr pengantin perempuan tanya aku arini free ke tak.kebetulannya aku dh ada janji ari tu. then dia kata takpe la cmtu sbb ikutkan dia nk ajak aku teman dia p make up. Dia plak bukannya ada kawan sebelah sini.setelah bertimbang2 then aku kesian kn dia.Then aku bersetuju la teman dia p make up.Janji aku tu ditangguhkan ke petang.

Dlm kul 9 camtu, bersiap ala kadar sbb dh lambat,aku gi amik dia kt Mengkuang Titi then bawak gi kedai make up tu kat BM. Bru aku tau...make up pengantin ni lama rupanya....kejap aku bgn kejap diri kejap keliling si mak andam tu kejap kiri kejap kanan...aish....macam2...sambil2 tunggu tu aku dok survey2 baju pengantin(cewah......hahaha;p) kt tokei tu....bleh tahan cantik...dan byk design2 terbaru.....ke semuanya di design sdri oleh tokei.....tp ms tunggu tu takde la bosan sgt sbb nye isteri tokei tu sgt la ramah tamah jd aku pn rs selesa....

Sambil2 tu tetiba ada la customer melayu masuk untuk survey tanya harga tgk2 baju situ....aku ni plak tetiba tanpa bg signal kiri dan kanan terus bangun dan layan customer tu....al-maklum la lama sgt tunggu...tetiba aku jadi lebih ramah tamah dr biasa(tp slalu pn mmg cmtu...tp klu kt org2 bru aku takde la ramah sgt kn...cover;p). Gaya ala-ala pembantu butik aku bwk dia keliling kedai smbil tgk2 baju terang serba sedikit design2 baju tokok tambah sana sini mana2 yg patut....sambil diperhatikan oleh isteri tokei....dia sampuk bila ada soklan yg aku xtau nk jwp contoh harga sewa baju.....mcm tu la....tetiba jd pekerja tak bergaji plak....hahaha....but uknow....i like dis kind of job.....keje dimana kita dpt lihat pasangan pengantin tersenyum bahagia.....berangan jap....hahahha;p

Selesai make up, time utk blk la...sblom balik tu...isteri bos dlm garau je serius aku kurang pasti dia tny aku..
."u mau wat part time keje sini ka?"
....then aku pn jwp.."U mau sy keje sini ke?"...
dia jawap blk...."Wa mau la...U byk pdai ckp ma...wa mau oo..pekeja ini mcm...senang wa punya keja"..
then aku pn ckp.."klu u mau sy keje sini...sy pn mau keje"...sambil tersenyum2...
Sebelum blk tokei amik fon nombor aku sbb sblom tu aku ada dok promote kt dia...dia ada website tak...skrg ni bisness cm dia suma kena online...hehe...tgk sempat lg...ada bakat jugak aku ni rupanya kn....muhahaha;p

Dalam kete, kwn aku cite la time dia gi salin baju tu...time tu aku kt depan dok layan customer tu...dia ckp aku baguih pdai layan customer slalu org klu bru tak brani ckp tp aku tak...ramah...then kwn aku ni pn dok promote kata aku pdai wat website la apa la kn..hahha....balasan bila kita ikhlas tlg org akan ada sesuatu yg baik utk kita kemudian....

So lepas tu, tgu pihak pengantin lelaki dtg, untuk kedua kali nya aku jd peneman pengantin pihak perempuan plak....klu ada yg perasan mesti kata...la bdk ni lg...ritu teman pihak laki....ni teman pihak pompuan plak.....utk pengetahuan i'm flexible...i can be both....muahahah.....;p


Pic kenangan bersama pengantin..(sesapa yg rindu lama x tgk aku..ni pic terbaru..;p)

pas mkn blk then selepas tu dpt kol ada org nk blanja layan movie...aku pn apa lg....bersiap then p jusco perda....ikutkan nk lyn cite hikayat merongwangsa tu...tp full so lyn la cite ni...World Invasion: Battle of Los Angeles...cite ni pn ok bleh thn....not bad la....tp aku smpai kena tutup mulut sbb smpai ternganga tgk...sbb aksi tu suka tkejut then tembak sana sini....so rating bleh la dpt 3.5/5..

Ahad plak kena jd driver p amik adk bongsu aku blk dr PLKN....pasni umah aku riuh dok dgr sora dia je la aku rs....tera bru smpai pn tak henti2 bercakap dh...mcm murung murai kena cirit birit je....hahahhaha;p...begitu la kisah di ujung minggu....

2 Kata-kata hikmat:

serol

amboi, glamour la lepas nih... ;) promote la kt aku sama..

NoName

aku tgk hg lagi berseri dr pgantin...