Buscar

Páginas

I'm leaving Penang.....

Tengok title post rini mesti tertanya2 kn....post2 sblom ni aku cite pasal inteview tu menunjukkan kegigihan aku untuk btukar keje dan semestinya keje yg aku cari tu area penang....

Tapi mungkin jugak la rezeki aku pasni kt tempat lain. Nak dijadikan cerita kontrak keje aku bakal berakhir hujung bulan Mac ni. itu bermakna bulan April mmg sah2 la aku dh keje ni lagi..then tetiba dgr cerita yg employer aku ni nk sambungkan kontrak sehingga akhir hujung tahun ni...wish means hingga Disember la...tp syaratnya aku mesti willing to relocate....dan ini bermakna aku kena la transfer ke tempat lain.berat gila aku nk tinggalkan famili,kawan2 kt penang ni....makanya aku pn berusaha cari keje lain....tp setakat ni belom ada rezeki lg....

Sekarang ni dh hampir pertengahan bulan Mac, aku dh tak berharap sangat dh dpt keje mana2 setakat ni maka nya dalam rela tak rela aku kena sediakan plan B which means aku kena la bersedia untuk di relocate kn. then aku bru dapat tau dr bos baru dept aku yang kawasan yg kosong adalah sebelah Perak.....semamangnya klu aku terima untuk relocate aku takkan dok penang pas ni...weekend je la bleh blk.....

Dan aku jugak dapat tau yang kawasan2 yang nk di relocate tu bkn calang2 tempatnya.....jauh ke hulu....HULU...yg dimaksudkan mmg hulu...glurrrpp....lama jugak aku pikir baik buruknya utk terima untuk sambung kontrak ni....tp kalau andainya ini mmg jalannya rezeki aku....aku redha je la...mungkin ada hikmahnya.....Berita baiknya aku bleh pilih sekolah tp keputusan muktamad still under management tp berita buruknya tiada allowance or apa2 benefit selepas ni(ni suma gara2 masalah dalaman yg aku sdiri kurang paham dan jelas)....disebabkan berita buruk ni la aku still menimbang baik buruk keputusan aku selepas ni...

Antara sekolah2 yg di shortlisted untuk relocate:
1. SRA Ar Ridhwaniah (Bagan Serai)- http://arridhwaniah.blogspot.com/
- Dari pengamatan aku psl skolah ni...nampak not back lgpun dalam senarai sekolah2 yang ni aku rasa paling dekat ngn penang dan tak bape hulu sangat.lagipun sekolah agama mcm sekolah aku skrg ni. Tp ada keburukannya, sebab menurut bos aku yg sekolah ni murid2 dia....emmm..(camtu je response dia...so aku mengagak mayb murid2 dia terlebih dos keaktifan kot...).Parent aku sruh amik yg ni je sbb nye dekat.Aku masih tak pasti.......

2. SK Kroh (Pengkalan Hulu) - http://skenosa.blogspot.com/
- sekolah ni sudah tentunya jauh....dan ntah kenapa kurang connection yg menggerakkan ati aku memilih skolah ni.....

3. SK Kuak Hulu (Pengkalan Hulu) - http://skkuakhuluonline.blogspot.com/
- Bos cadang aku amik skola ni sebabnya cikgu2 kt situ baik,ramah dan sangat mengalu-alukan IT fasi mcm aku since cabin diorg still ternanti2 kedatangan IT fasi utk mengoperasikan lab tu..bila aku tgk sekolah ni aku rs suka dan tertarik...tp bila tgk sekelilingnya byk nya pokok2...bukit2.....means sgt memaparkan ke'hulu'an tempat tu....tp kawasan dia tenang....masih berkira2 utk dipilih....

- sekolah ni pn ntah mengapa ati aku tidak tertarik...

5. SK(T) Ladang Getah (Trong)
- Sekolah ni sudah tentunya aku reject....anda tahu kenapa.....

Aku masih belom buat keputusan muktamad sbb aku still berharap untuk di penang...or else i'm leaving Penang................

2 Kata-kata hikmat:

serol

New workplace, new stock..hehehe ;)

~~MiNaMi a.k.a IejAm~~

hg ni....x abis2 ngn stok2 bru....aku setia tau....'dia yg diam' tu aku nk letak mana.....hahaha;p;p