Buscar

Páginas

Bulan yg Indah~~


Ari genap 2 Ramadhan, dh 2 ari umat Islam berpuasa. Saya sangat suka bulan Ramadhan...bulan yang penuh keberkataan dan kerahmatan.bulan di mana umat Islam harus berlumba2 membuat amal...rugi la mereka2 yg tidak mengambil peluang ini...

Jika ditnya apa yg saya lakukan ketika bulan ramadhan, jawapan ikhlas saya--> masih terlalu kurang dan saya sedang berusaha untuk sama2 berebut dengan manusia2 lain utk mendapat keberkatan itu...jika tidak sungguh rugi saya. Saya sering terpikir jika ini adalah Ramadhan terakhir untuk saya...bertapa ruginya saya...tp seperti biasa sikap kemalasan dan lupa diri sering menghantui...tp Ramadhan kali ini saya nekad utk UBAH itu semua (berkobar2 ni....harap2 amin)

Sepanjang bulan puasa ini, klas saya ditangguhkan tp klas tuisyen saya still berjalan (tetiba jd cikgu tuisyen kn...hehehe..menambahkan pendapatan dr menjalankan hobi tdo..dpt jgk hasil;p). So apa yg saya buat sepanjang Ramadhan ini klu klas ditangguhkan...eemmm...nasib baik otak2 saya yg baik ini byk memberi idea...menambahkan sedikit ilmu dgn tadarus diwaktu pagi bersama murid2, menyiapkan sistem2 yg tertunggak,mecari latihan2 for my student,facebook..(tp mcm kehilangan sesuatu la di sana....kwn2 saya dah mcm menyepi....saya pn jd kurang mood disana) dan yg paling saya suka blogwalking la.....I'm a silent reader...;). dari setiap page ke page yang lain...byk blog2 yg penuh info menarik...

Hidup yg ringkas...saya suka begini tetapi jgn salah paham dgn statement saya itu yer...itu bukanlah bermakna saya tidak berani utk mengharungi hari2 yg penuh dugaan dan cabaran dgn melarikan diri ataupn mengelak....I'm a silent fighter!!hehehe;)

0 Kata-kata hikmat: