Buscar

Páginas

Hari yang melemahkan seluruh badan dan otot2..

Kemarin aku kena food poisoining.....seumur idup aku xpenah kena lagi...bak org kata dia nk bagi merasa kot walau sekali....selalu nya aku ni kan sihat walafiat dan ceria2 selalu.tp bila sakit skali lemah seluruh anggota aku..

Cita ni bermula apabila mak aku demam...mak aku ni klu demam abis la km sekeluarga...siapa yg nk masak makan kn..so xdak la org yg nk msk..so adik aku ni beli la lauk kedai.dh kebiasaan aku..balik keje mesti nk mkn.tgk lauk cm x menarik...tp lapar..rs kena la mkn gk.adik aku (ancik) dia kata sayur taugeh tu dia msk..aku pn mkn je la kn walau pn tgk pucat semacam...

Lebih kurang pukul 3 lbh camtu la..aku terjaga smpt sekilas pandang tgj jam hp..tetiba rasa sesuatu yg menjolok2 tekak aku...rasa nk terkeluar sgt...aku jejak ja msk toilet tu..terus la benda yg menjolok2 tu kuar trus...nasi yg aku mkn petang kemarin suma nya kuar...dpt aku lihat taugeh2 tu turut terkeluar...geli geleman...penat rasa bila dh muntah kuar mkanan yg kita makan ni...disebabkn pg masih muda aku pn sambung tdo blk...

Setelah terjaga pabila alarm hp aku berbunyi, sekali lg perasaan td kembali...membuak2 kt tekak ni...skali lg aku muntah..kali ni kuar air je sbb aku dh muntahkn suma isi yg aku mkn pg tadi...amatlah meletihkn bila muntah tp yg kuar air je...letih rasa bdn aku ni...aku rs kejap je kot sakit tu...xde pape..so aku bersiap utk ke sekolah..

Sampai skola aku rasa sihat je...sempat la aku mengajar satu klas.abis klas je tetiba rs lemah tubuh badan ni...nk breakfast pn xde selera.so aku pesan je kt kwn aku air horlick panas...dlm opis aku dh rasa mmg lemah sgt..aku baring sat..time tu aku mmg x bleh tahan dah...kwn aku pn risau tgk aku dia ajak p klinik...kuar ja dr pintu opis tu tetiba pandangan aku jd gelap ms tu plak rasa loya..nk termuntah sgt2...apa lg muntah lg la...

Nasib baik la ada Su(opismate aku) dia la drive aku p klinik....msk blk doktor..dia pn bg la nasihat bla..bla..bla...dia kata dr simptom2 yg aku ckp ...mmg sah aku kena food poisioning...dpt mc sehari aku trus balik...satu ari aku tdo...mmg meletihkn dan melemahkn seluruh anggota badan aku...serik la aku nk mkn yg bukan2 ni....

3 Kata-kata hikmat:

NoName

nipu lah.. aku selalu je kena keracunan makanan..
kan hang x pernah sakit perut kot..
ke hg x dapat bezakan antara sengugut dgn sakit perut..

~~MiNaMi a.k.a IejAm~~

oit...sakit perut keracunan mkanan xpenah la...yer la hg la tau n expert psl sakit senggugut...

Mrs Fingers

wakakka mlm ni aku gelak nk terkencing2 baca ayat2 hampa..