Buscar

Páginas

ngumpat + perli...

Cita nye camni...aku ni klu dibanding ngn guru2 len kira yg plg kecik la...tp pada aku tu xde mslahnye...aku dah persiapkn diri menghadapi hal2 sebegini...

Nak jd cerita nya...ada la sorg cikgu tadika ni..slalu gk la kena teman anak2 murid dia msk lab aku..ye la cikgu pembimbing kena la msk skali..xkan nk lepas tangan camtu ja kat kami kn...

Satu yg mmg aku xbleh ngan dia ni...bkn la aku nk kata...tp kena la kata gak...sbb benda ni dia yg mulakan so aku tolong sambungkn je la kan...dia klu jmpa aku je mesti nk kata..cikgu pn kecik molek ja...mesti dpt abg tinggi ni...pastu kata la dh ada abg blom...tu semua modal ja nk korek2 rahsia org...tau sangat dh...xtau nk kata dia puji ke perli ke...tp klu dh smpai byk kali...bleh bayang dak lagu mana...tensen aku...ada gk org sibuk2 nk tau bakal abg aku lagu mana....dia ni dh la badan nye agak besar(bkn agak la...mmg pn la)ketinggian ala2 tgi seinci je la kot dr aku...tp disebabkan dia lebih dari segi kelebaran tu nmpk la dia tu cam tinggi la kiranya...

Tadi masa tengah ngajar budak2 tadika ni...tau la cmna depa ni...punya la riuh rendah...mcm burung piru(burung yg suka bunyi klok...klok...klu kita kacau dia tu).Rini aku kena take over klas bdk2 ni sbb kwn aku ada program khas ngn pelajar standard 6..Yg bebudak ni...satgi cikgu...satgi2 cikgu...lg x p kt depa..lg tu la punya dok panggil...jd ngn pasar malam ngn bdk2 ni...nk marah pn cm xdak guna..bukan nya reti bahasa sgt...wat sakit tekak ja...tp skali tegur diam sat..satgi menjadi blk...seb bek aku ni agak kesabaran yg bleh dikawal lg...aku ni kira bleh tahan lg la ngn karenah bdk2 ni sbb dh biasa ngn adik2 aku yg ramai tu..

Dalam aku dok kelam kelibut ke satu pc ke pc yg len...(untuk pengetahuan:bdk2 tadika msk lab aku men educational game) ...psl men game besa la...punya la menggedik klu ada klas komputer mcm nk sawan pn ada bebudak ni...yang depa punya dok panggil cikgu...cikgu...jenuh nak p kt sorg2 ni...yg cikgu yg aku nyatakn td tu...dia bleh kata kt aku...sat la cikgu hampa ni dh la kecik molek ja satgi ranap trus...aku xtau la apa motif dia kata camtu..bergurau cara dia la kot...yg penting aku xmau hal kecik2 camni merosakkn ari2 aku....so skrg ni perkara tu xdak la terkesan kt ati aku....biasa je pada aku...mulut org kita payah nk tutup kn...biar je la kt dia tu...sekian..

3 Kata-kata hikmat:

Mrs Fingers

cikgu tu jeles tu...dulu dia kecik mcm ijam...skrg ni dah macam peti ais mini kot wakkaak

~ein~

sabo je ler akak.mulut org mmg pyh nk tutup pun..

~~MiNaMi a.k.a IejAm~~

erm...tu la kan..hahaha=p